Welcome to EAP forums
 Το eap-forums δημιουργήθηκε από φοιτητές του ΕΑΠ και δεν αποτελεί μέρος της επίσημης ιστοσελίδας του πανεπιστημίου.  

  
Ομάδες Συζητήσεων :: Επισκόπηση Θ.Ενότητας - Οδηγιες Για Την 2η Εργασια ΕΛΠ 10-2006/2007
 SearchΑναζήτηση   Πολιτική ΦόρουμΠολιτική Φόρουμ   Συχνές ΕρωτήσειςΣυχνές Ερωτήσεις   Ομάδες ΜελώνΟμάδες Μελών   ΠροφίλΠροφίλ   Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Οδηγιες Για Την 2η Εργασια ΕΛΠ 10-2006/2007

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    Ομάδες Συζητήσεων Αρχική σελίδα -> ΕΛΠ 10
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
kallia
Χρήστης
Χρήστης


Ένταξη: May 09, 2005
Δημοσιεύσεις: 72
Τόπος: ΝΑΥΠΛΙΟ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 15, 2006 1:29 am    Θέμα δημοσίευσης: Οδηγιες Για Την 2η Εργασια ΕΛΠ 10-2006/2007 Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Θα πρέπει να αναλύσετε-σχολιάσετε τρία κείμενα που είναι γραμμένα στην ελληνική γλώσσα αλλά σε διαφορετική μορφή.
Όσον αφορά το πρώτο υποερώτημα---
είδαμε ότι οι λέξεις -κλειδιά των δύο πρώτων κειμένων είναι οι έννοιες αττικισμός και κοινή (αναλύονται στη σ.281) και του τρίτου κειμένου καθαρεύουσα,δημοτική και γλωσσικό ζήτημα ( αναλύονται στη σ. 289).Θα πρέπει να εντοπίσετε συγκεκριμένα παραδείγματα αυτών των εννοιών μέσα στα κείμενα (π.χ. από το λεξιλόγιο,τη γραμματική,ή το συντακτικό).Προσοχή,δεν είναι ανάγκη να πάρετε κάθε λέξη και να την αναλύσετε!
Το β΄υποερώτημα ζητά να αναπτύξη των διαφορών μεταξύ ελληνιστικής κοινής και αττικισμού.Στις σ.283-287 αναλύεται το φαινόμενο της διγλωσσίας που εμφανίζεται στη διάρκεια της ρωμαϊκής αυτοκρατορικής περιόδου.Αυτό ξεκίνησε από κάποιους Έλληνες λογίους και δασκάλους του 1ου αι.μ.Χ. (εποχή Αυγούστου) που πίστευαν ότι η σωστή γλώσσα ήταν η αττική και ότι η γλώσσα της εποχής τους ,η κοινή,ήταν γεμάτη λάθη και βαρβαρικά στοιχεία.Την άποψη αυτή υιοθέτησαν εκτός από τους λόγιους και άλλοι μορφωμένοι με αποτέλεσμα να κυκλοφορήσουν και εγχειρίδια με οδηγίες για τη σωστή χρήση της αττικής.Ένα τέτοιο γράφτηκε και απο τον Φρύνιχο,λεξικογράφο της ρωμαϊκής εποχής και φυσικά όχι ο δραματικός ποιητής της κλασικής εποχής που είναι συνονόματός του.
Το δεύτερο κείμενο είναι απόσπασμα απο το έργο του.
Παρά την <<αττικιστική αντίδραση>> μόνο ελάχιστοι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν την αττική στα ρωμαϊκά χρόνια.Η συντριπτική πλειψηφία των Ελλήνων και ελληνόφωνων ξένων συνέχιζαν να χρησιμοποιούν την κοινή.Έτσι η καινή Διαθήκη γράφτηκε στην κοινή αφού οι χριστιανοί απεύθυναν το μήνυμά τους στα πλήθη και όχι σε μιά μικρή ελίτ μορφωμένων.
Η διγλωσσία που εμφανίστηκε τον 1ο αι. συνεχίστηκε στα χρόνια της βυζαντινής αυτοκρατορίας και μετέπειτα στην Τουρκοκρατία (σ.290-294).Στα νεώτερα χρόνια (και λίγο πριν την Επανάσταση του 1821 και τη δημιόυργία του νεοελληνικού κράτους) εμφανίζονται διάφορες μορφές <<καθαρεύουσας>>.Από αυτές η αρχαϊζουσα που είναι πιό κοντά στην αττική θα υιοθετηθεί από τους περισσότερους λόγιους και αργότερα θα γίνει επίσημη γλώσσα του νεοελληνικού κράτους.
Το τρίτο υποερώτημα έχει να κάνει με την αντιπαράθεση μεταξύ των οπαδών της καθαρεύουσας και της δημοτικής.Οι μεν είχαν κατοχυρ΄ψσει την καθαρεύουσα ως επίσημη γλώσσα του κράτους,ενώ οι δε ήθελαν να κάνουν τη δημοτική επίσημη γλώσσα.Το τρίτο θέμα της εργασίας είναι μιά ομιλία του Γεωργλιου Μυστριώτη,καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών,την εποχή των λεγόμενων Ορεστειακών.Πρόκειται για τα επισόδια που ξέσπασαν τον Νοέμβριο του 1903 μετά την πρεμιέρα της Ορέστεια σε δημοτική μετάφραση.Οι οπαδοί της καθαρεύουσας θεωρούσαν ιεροσυλία τη μετάφραση ενός έργου της κλασικής αρχαιότητας στη δημοτική και έτσι πραγματοποιούσαν καθημερινά διαδηλώσεις κατά της παράστασης.Στη διάρκεια αυτών των ταραχών συγκρούστηκαν με οπαδούς της δημοτικής και υπήρξαν και θύματα.Η οξύτητα της διαμάχης φαίνεται καθαρά στην ένταση και το πάθος της ομιλίας του Μυστριώτη,ο οποίος ήταν εχθρός της δημοτικής και υπήρξαν και ένας από τους υποκινητές των ταραχών.Αντίθετα ο Παλαμάς που ήταν τότε Γενικός Γραμματέας του Πανεπιστημίου Αθηνών ήταν ένθερμος οπαδός της δημοτικής στην οποία μάλιστα έγραφε τα ποιήματά του.Ο Μυστριώτης φτάνει στο σημείο να ταυτίζει την καθαρεύουσα με την θρησκεία σαν να πρόκειται για κάτι ιερό και όσιο!Το πάθος για το γλωσσικό ζήτημα που χαρακτηρίζει τη νεώτερη εποχή ήταν κάτι πρωτόγνωρο αφού δεν υπήρχε στις προηγούμενες εποχές (παρ'ότι είδαμε το φαινόμενο της διγλωσσίας στον ελληνικό χώρο είναι παλιό).
Αυτός που απολύθηκε τελικά από το Πανεπιστήμιο δεν ήταν φυσικά ο Μυστριώτης αλλά ο Παλαμάς ( ο οποίος μάλιστα αποχώρησε με αξιοπρέπεια)Άν και στην ομιλία του ο Μυστριώτης δίνει την εντύπωση ότι καταδιώκεται και επίκειται η απόλυσή του θα ήταν απίθανο κάτι τέτοιο να γινίταν γιατί ο ίδιος εκπροσωπούσε το κατεστημένο της εποχής.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.Μπαμπινιώτης,Η Ελληνική Γλώσσα,Παρελθόν,Παρόν και Μέλλον,εκδ.Gutenberg,Aθήνα 1994
2.Μπαμπινιώτης,Συνοπτική Ιστορία της Ελληνικής γλώσσας,Αθήνα 1986
3R.Browning,Η Ελληνική γλώσσα,Μεσαιωνική και Νέα,ΠΑΠΑΔΗΜΑ,Αθήνα 1995
4.Μ.Ζ.Κοπιδάκης (επιμ.)Ιστορία της Ελληνικής Γλώσσας,ΕΛΙΑ,Αθήνα 1999
5.Α.Φ.Χριστίδης (επιμ.)Ιστορία της Ελληνικής Γλώσσας,από τις αρχές έως την ύστερη αρχαιότητα,Ιντσιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών ( Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη )Θεσσαλονίκη 2001
6.F.R .Adrados,Ιστορία της ελληνικής γλώσσας,μτρφ.Αl.V.Lecumberri,Δ.Ν.,Παπαδήμας,Αθήνα 2003
7.H.Eideneier,Όψεις της Ιστορίας της Ελληνικής γλώσσας,μτρφ.Ε.Θωμαδάκη,Δ.Ν.Παπαδήμας,Αθήνα 2004
8.Α.Φ.Χριστίδης,Ιστορία της Ελληνικής Γλώσσας,Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών (Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη),Θεσσαλονίκη 2005
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
nota
Χρήστης
Χρήστης


Ένταξη: Sep 27, 2006
Δημοσιεύσεις: 44
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 15, 2006 11:52 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ.ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΟΥ ΤΙς ΕΔΩΣΕ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΟΥ;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
lp390
Χρήστης
Χρήστης


Ένταξη: Dec 12, 2006
Δημοσιεύσεις: 267

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 16, 2006 7:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Πολύ χρήσιμη και κατατοπιστική η ανάλυση των ερωτημάτων της 2ης εργασίας. Το γεγονός ότι ο Μιστριώτης ταυτίζει καθαρεύουσα με θρησκεία μπορεί να αποδοθεί και στα ευαγγελλικά, που είχαν προηγηθεί, κατά τα οποία επιχειρήθηκε να μεταφραστεί η Αγία Γραφή, και πάλι συνοδεύτηκε από διαδηλώσεις, πορείες και θύματα. Στο γ' ερώτημα, πέρα από το γεγονός ότι και οι δύο εναντιώθηκαν στην προφορική γλώσσα της εποχής τους, ποιες άλλες ομοιότητες υπάρχουν;;;

Έχεις σκεφτεί να γίνεις ο φετεινός συντονιστής για την ΕΛΠ10; Σκέψου το. Wink
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
galini
Χρήστης
Χρήστης


Ένταξη: Oct 25, 2006
Δημοσιεύσεις: 31
Τόπος: ΚΡΗΤΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 19, 2006 11:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΕΡΓΑΣΙΑ 2Η ΕΛΠ10 Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

ΕΝΑΣ ΠΡΩΤΟΣ ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ

α) ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ

ΟΡΙΣΜΟΙ: -ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΗ-ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΕΣ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΕΙΣ-ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΙ ΛΟΓΙΟΙ-ΑΤΤΙΚΙΣΜΟΣ-ΓΛΩΣΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ-ΚΑΘΑΡΕΥΟΥΣΑ-ΔΗΜΟΤΙΚΗ

β) ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΦΡΥΝΙΧΟΥ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ

-ΠΑΤΕΡΑ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ/ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙΝ ΟΥΔΕΙΣ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΕΙΠΕΝ,ΑΛΛΑ ΧΑΡΙΝ ΕΙΔΕΝΑΙ

-ΑΡΟΝ ΤΟΝ ΚΡΕΒΑΤΟΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΑΤΕΙ/ ΣΚΙΜΠΟΥΣ ΛΕΓΕ ΑΛΛΑ ΜΗ ΚΡΑΒΑΤΟΣ

-ΕΥΚΟΛΩΤΕΡΟΝ ΕΣΤΙ ΚΑΜΗΛΟΝ ΔΙΑ ΤΡΥΠΗΜΑΤΟΣ ΡΑΦΙΔΟΣ ΔΙΕΙΛΘΕΙΝ /ΒΕΛΟΝΗ ΚΑΙ ΒΕΛΟΝΟΠΩΛΗΣ ΑΡΧΑΙΑ. Η ΔΕ ΡΑΦΙΣ ΤΙ ΕΣΤΙΝ ΟΥΚ ΕΝ ΤΙΣ ΓΝΟΙΗ

-ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΟΣΤΙΣ ΦΑΓΕΤΑΙ ΑΡΙΣΤΟΝ / ΦΑΓΟΜΑΙ ΒΑΡΒΑΡΟΝ.ΛΕΓΕ ΟΥΝ ΕΔΟΜΑΙ ΚΑΙ ΚΑΤΕΔΟΜΑΙ.ΤΟΥΤΟ ΓΑΡ ΑΤΤΙΚΟΝ

(ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ)

γ) ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΦΡΥΝΙΧΟΥ ΚΑΙ ΜΙΣΤΡΙΩΤΗ

-ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΣΤΙΓΜΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΟΥ ΕΖΗΣΕ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ
-ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ
-ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ
-Η ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
sinini
Χρήστης
Χρήστης


Ένταξη: Dec 26, 2006
Δημοσιεύσεις: 57

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 27, 2006 1:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Think ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    Ομάδες Συζητήσεων Αρχική σελίδα -> ΕΛΠ 10 Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Powered by phpBB 2.0.10 © 2001 phpBB Group
phpBB port v2.1 based on Tom Nitzschner's phpbb2.0.6 upgraded to phpBB 2.0.4 standalone was developed and tested by:
ArtificialIntel, ChatServ, mikem,
sixonetonoffun and Paul Laudanski (aka Zhen-Xjell).

Version 2.1 by Nuke Cops © 2003 http://www.nukecops.com

κανονισμοί/όροι χρήσης | διαφημιστείτε στο eap-forums.gr


Web site engine code is Copyright © 2003 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Εμφάνιση Σελίδας σε: 1.103 Δευτερόλεπτα